חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

אילו פעולות ומאכלים יסייעו להגברת תחושת שובע?

 

בזכות אילו מאכלים נרגיש תחושת שובע מיטבית לאורך היום יום? על כך בכתבה הבאה...

 

תחושת השובע הוא אחד המדדים הקריטיים ביותר בניסיון שלנו לשמור על תזונה מאוזנת ונכונה - תחושת רעב מהצד השני מקשה מאד על היכולת להתמיד לטווח הרחוק.

אז בואי קודם נפרוט את תחושת השובע - היא יכולה להגיע בעצם ב2 אופנים מרכזיים:
1. קיבה מלאה
2. הפרשה של לפטין ("הורמון שובע")

לגבי הקיבה המלאה העיקרון די מובן מאליו - ברגע שהקיבה שלנו מלאה תהיה תחושה של מלאות - מצד שני זו אליה וקוץ בה - אם נרצה להשיג רק כך את תחושת השובע נהיה מעט משועבדים לאותה "מפלצת" ונאלץ להזין את הקיבה מספר רב של פעמים במהלך היום שזה גם לא נוח, גם מורכב קלורית (במידה ואנחנו מנסים לשמר או להוריד משקל) וגם זה לא בהכרח מומלץ בריאותית. זה קורה הרבה פעמים למי שמנסים לאכול מלא סלטים בניסיון "לאכול בריא" ואז הם מוצאים את עצמם כל היום לועסים בניסיון להרגיש תמיד שבעים אבל כשעה לאחר סיום האכילה כשהקיבה מתרוקנת הם שוב רעבים.

לגבי "הורמון השובע" - כאשר יש הפרשה שלו יש תחושת שובע "אמיתית" שמגיעה ממקום חיובי ונכון - זו התחושה הזו של 3,4,5 שעות אחרי ארוחה שאת עדיין מרגישה מלאה ורגועה (ולפעמים גם הרבה יותר מ5 שעות). אז מה יגרום לגוף להפריש לפטין? 2 דברים בעיקר - חלבון ושומן. הפחמימות לא תורמות להפרשת לפטין (מצד אחד ומצד שני אפילו עלולות בכמויות גדולות מדי אפילו לייצר תנגודת ללפטין - שבה הגוף מפריש הורמון שובע אבל לא מרגיש שבע).

מבחינת איזה סוג חלבון ושומן מתאים לך? זה כבר מאד אינדיבידואלי - במידה ואת אוכלת חלבון מהחי אז ביצים, גבינות, בשר, דגים וכו’ בהחלט עוזרים לתחושה הזו (שימי לב שאחרי ארוחה בשרית למשל יש תחושת שובע ארוכה וטובה) - אם את צמחונית/טבעונית אז חלבון מהצומח בהחלט גם יעשה את העבודה (אני ממליץ אישית על סויה שמתאימה בייחוד לנשים ומהווה חלבון שלם עם ספיגה מצוינת בגוף). מבחינת שומנים זה יכול להיות שומן מהחי שמגיע עם החלבון או שומן מהצומח כמו אבוקדו, שמן זית, שקדים, אגוזים וכו’ (לא ממליץ לצרוך "שמן צמחי" כדוגמת קנולה וכו’ בכלל בלי קשר לתחושת השובע)

2 דברים נוספים שיכולים לעזור זה כמובן שתיה של מים (שלעיתים אנו מבלבלים את תחושת השובע והצמא) ומצד שני צריכה של סיבים תזונתיים שכן תוספים נפח טוב ולרוב מגיעים בכמות "לא יקרה" של קלוריות.
שני אלה יכולים לסייע אבל עיקר תחושת השובע תגיע כמו שאמרתי מהחלבון והשומן.

אז לסיכום - אכילה יומית מסודרת של 2-3 מנות שיכללו חלבון ושומן עם שתייה מספקת של מים ובשילוב של סיבים תזונתיים אמורים לתת לך תחושת שובע נוחה ורגועה.

מקווה שעניתי ועזרתי 

יש לכם עוד שאלות להמרכז לשינוי הרגלי אכילה - Slim Forever? כנסו!

הפייסבוק שלי

97235236669

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים