השכרת מדפסות או קניית מדפסות: מה עדיף לי?
מיליוני אנשים ברחבי העולם זוכרים את הסרט הקומי ”מהומה במשרד” (Office space) בעיקר בזכות סצינת המדפסת המפורסמת בה שלושה עובדי משרד פורקים את זעמם על אחת המדפסות (שכנראה לא הגיעו משירות השכרת מדפסות, אחרת הביטוח לא היה מכסה את זה!)
מיליוני אנשים ברחבי העולם זוכרים את הסרט הקומי "מהומה במשרד" (Office space) בעיקר בזכות סצינת המדפסת המפורסמת בה שלושה עובדי משרד פורקים את זעמם על אחת המדפסות (שכנראה לא הגיעו משירות השכרת מדפסות, אחרת הביטוח לא היה מכסה את זה!). צחוק בצד, עובדי משרד רבים ברחבי העולם גם הזדהו עם הסצינה הזו, כי אם יש כלי עבודה הכרחי אך בעייתי במשרדים זה בדרך כלל המדפסת.
אם אתם צריכים להתמודד עם ניהול שוטף של משרד גדול (או קטן), אתם מבינים את האתגר שבמציאת הפתרונותהנכונים לצרכים של המשרד. מהעטים ועד למחשבים, משירות הניקיון ועד לאספקה של חלב שקדים לרגישים ללקטוז, כל משרד והדרישות שלו, וכל דרישה והפתרונות האפשריים – ואתם שם באמצע, מתלבטים, מבצעים בחירות, ומקווים שהכל יעבוד באופן חלק.
קניה או השכרה –נתחיל עם קנייה:
היתרונות בקניית מדפסת:
- המדפסת שלכם– אין דמי שכירות חודשיים (למרות שאולי רכשתם אותה בתשלומים..)
- התהליך פשוט– נכון, תצטרכו לבצע סקר שוק, להבין את הצרכים שלכם ואת היכולות של המדפסת, אבל בסופו של יום קניתם, התקנתם, והתקדמתם הלאה.
החסרונות בקניית המדפסת הם:
- התיקונים עליכם– עם רכישת מדפסת אין לכם גישה לשירות מלא ותמיכה במוצר, ומעבר לאחריות המוגבלת על המוצר, אין שירות שוטף ומלא כפי שצריכים לעיתים קרובות, בטח במדפסות בשימוש מרובה, ובטח אם העבודה השוטפת שלכם תלויה במדפסת.
- המדפסת מתיישנת– כשאתם קונים משהו, כל דבר, בייחוד מוצרים טכנולוגיים, הם מאבדים מערכם עם הזמן, ומהר מאוד הופכים למיושנים, אז המדפסת שתקנו מהר מאוד לא תהיה שווה הרבה
וכעת נשקול את אופציית ההשכרה:
היתרונות בהשכרת מדפסת:
- שירות מלא– אתם מגובים על ידי החברה המשכירה, אשר כחלק משירות ההשכרה נותנת גם שירות תחזוקה מלא עם כל התיקונים הנדרשים, כי המדפסת לא שלכם, היא שלהם, והם צריכים לדאוג שהיא תעבוד. (בעצם שכרתם שירות ולא רק מוצר)
- החלפה עם שינוי בצרכים– המשרד גדל? צריכים מדפסת חזקה יותר? אולי פשוט השתנתה הטכנולוגיה או שבא לכם לשדרג. בכל מקרה במידה והמדפסת מושכרת, אתם יכולים לפנות לחברה ולבקש החלפה למדפסת אחרת, המתאימה יותר לצרכים החדשים.
- אפשר להחזיר אותה ולסיים את השירות– אתם לא מדפיסים יותר כי עברתם למדיניות ירוקה ללא דפים מודפסים? אולי פשוט סגרתם את המשרד או שאין לכם יותר צורך בשירות. מה שלא יהיה, כאשר המדפסת לא שלכם אלא שכורה, אפשר גם לסיים את החוזה, ופשוט להחזיר את המדפסת. מנגד מדפסת שקניתם עבור המשרד יהיה קשה מאוד למכור, אם בכלל.
- לא צריך לשים סכום גדול– ברכישת מדפסת משלמים על המדפסת במכה אחת. כאן מדובר בתשלומים חודשיים שלא חוסמים את מסגרת האשראי של העסק.
החסרונות של השכרת מדפסות:
- לא אידיאלי כאשר מדובר במדפסות זולות במיוחד, אז אפשר פשוט לקנות (לא מומלץ להתעסק עם מדפסות זולות, בטח לא לעסקים ומשרדים)
- תשלום חודשי– לא בטוח שמדובר בחסרון, אבל יש משרדים שמעדיפים לשלם הכל מראש ולשכוח מזה, מעין "שגר ושכח", ולהם יהיה קושי להתחייב לתשלום חודשי על מדפסת (למרות שזה בעצם תשלום על שירות, כמו ספק האינטרנט, החשמל וכיו"ב).