חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חיפה והסביבה >>

חודשי בשלישי ברציפות: ירידה בפניות על נזק מחזירי הבר

 

חודש שלישי ברציפות: נמשכת מגמת הירידה במספר הדיווחים למוקד העירוני על הפיכת פחי אשפה על-ידי חזירי בר.

 

מבדיקה שערכה עיריית חיפה, בשיתוף "רשות הטבע והגנים" עולה, כי בחודשים האחרונים קיימת הפחתה משמעותית בהיקף פניות תושבי העיר למוקד העירוני בנושא הפיכת פחי אשפה על-ידי חזירי בר, בהשוואה לחמשת החודשים הראשונים של השנה. כמו כן נמצא, כי קיימת ירידה חדה במספר הדוחות שניתנו על-ידי פקחי העירייה לתושבים, אשר ביצעו האכלה מכוונת של בעלי-חיים באופן הנוגד את ההנחיות להאכלה נכונה של חתולי קהילה בעזרת חוק עזר עירוני.

על-פי ממצאי הבדיקה, תועדו במהלך חודש אוגוסט 2024 49 אירועים של הפיכת פחים. היקף זה נמוך משמעותית (37%) מהיקף האירועים שנרשמו בחודש שעבר, (חדש יולי-78 אירועים) , ובחודש יוני שלפניו (115 פניות) ונמוך משמעותית (56%) מחודש אוגוסט 2023 (112 פניות), אוגוסט 2022 ( 269 פניות) ואוגוסט 2021 (181 פניות).

כמו-כן, במהלך חודש אוגוסט נרשמו 24 דוחות האכלה לאנשים שביצעו האכלה מכוונת של בע"ח. נתון זה מהווה ירידה של כ- 25% מסך הדוחות שנרשמו בחודש יולי.

נתונים דומים לממצאים אלה עלו גם במחקר שפרסם בסוף החודש שעבר (אוגוסט) ראש המחלקה למינהל ולמדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה – פרופ’ איתי בארי, לפיו החל מחודש אפריל ועד חודש אוגוסט השנה חלה ירידה משמעותית בתדירות המפגשים של תושבי חיפה עם חזירי בר במרחב הציבורי בעיר. עוד קובע המחקר, כי ירידה זו נובעת ממדיניות העירייה, הכולל טיפול בחזירי בר סוררים, גידור לחסימת נתיבי חדירה לשכונות, ריקון תכוף של פחי האשפה וקמפיין ציבורי למניעת האכלת חזירים.

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים