כן, אתה מומחה במה שאתה עושה, אבל בפועל? זה רק החלק הקטן בעסק שלך.
צריך לנהל, למכור, לבנות אסטרטגיה, לפתח מוצרים… והכי חשוב – לשווק.
בלי שיווק, לא יהיו לקוחות ולא תהיה הכנסה.
הבעיה היא ששיווק מקצועי יכול להיות מאוד יקר…
יועצים, סוכנויות פרסום, חברות אתרים – כולם גובים סכומים גבוהים, וזה לא תמיד ריאלי או כלכלי.
אז… איך לשווק את העסק לבד?
שלב 1: הבנת קהל היעד שלך
השלב הראשון הוא להבין מי הקהל שלך.
אתה רוצה להבין מי הם האנשים שמחפשים את השירות או המוצר שלך ומה הצרכים שלהם.
אני לא מדבר על הבנה כללית כמו “גברים”… “אנשים”…
אני רוצה להבין מי הקהל המרכזי שאני פונה אליו:
מה חשוב להם? מציק להם? מה סגנון הדיבור שלהם? מה הם רוצים להשיג?
כשמכירים לעומק את קהל היעד, אפשר לדייק את המסרים השיווקיים ואפילו את המוצרים.
שלב 2: דיוק המוצר והמסרים
אחרי שהבנת מי קהל היעד שלך, עליך להתאים את המוצר והמסרים השיווקיים בצורה שידברו ישירות אליהם.
הכלל הוא פשוט – אם תנסה לפנות לכולם, אף אחד לא יקשיב.
תתמקד בקהל הספציפי שלך ותתאים את ההצעה כך שתענה לצרכים שלהם בצורה מדויקת.
שלב 3: בניית מערך שיווק
אתה חייב מערך שיווק לאסיוף מתעניינים והצגת המוצרים שלך, זה חובה.
מצד שני – אתה לא חייב לשלם סכומים גדולים בשביל זה.
אפשר להתחיל עם כלים פשוטים וחינמיים כמו פתיחת מנוי במערכת שלח מסר.
במערכת זו תוכל לבנות עמוד נחיתה עם טמפלט מוכן, לאסוף פרטים מלקוחות פוטנציאליים ולהתחיל לפעול לבד.
שלב 4: כתיבה שיווקית – קופירייטינג
זה כנראה השלב החשוב ביותר שיראה לך איך לשווק את העסק לבד!
המסר שאתה מעביר חייב להיות מעניין, תופס את תשומת הלב ומשכנע.
כתיבה שיווקית טובה (קופירייטינג) תעזור לך למשוך את תשומת הלב של הקהל ולגרום לו להמשיך לקרוא, להקליק, ובהמשך אפילו לקנות.
שלב 5: איך למכור נכון?
השלב האחרון הוא לדעת איך למכור.
לא משנה אם זה בשיחה טלפונית או בפגישה פנים אל פנים – היכולת למכור היא המפתח.
תלמד איך להציג את הפתרון שלך בצורה שתתחבר לצרכים של הלקוח ותענה על השאלות שלו.
סיכום
השלבים האלו הם היסודות לשיווק העסק לבד, וללמוד אותם יאפשר לך לחסוך כסף ולהגדיל את ההכנסות.
אני מזמין אותך להצטרף להדרכה החינמית שלי, “סיסטם 5 השלבים לשיווק העסק”, שם אני מסביר כל שלב לעומק ונותן כלים פרקטיים ליישום.