חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

הדרך לחיים ללא כאב: טיפולים מתקדמים לבעיות ירך

 

בעיות ירך הן אף פעם לא נעימות, אך מדובר במצבים נפוצים יחסית שמשפיעים על איכות החיים של לא מעט אנשים, בעיקר לקראת גילאים מבוגרים יותר

 

בעיות ירך הן אף פעם לא נעימות, אך מדובר במצבים נפוצים יחסית שמשפיעים על איכות החיים של לא מעט אנשים, בעיקר לקראת גילאים מבוגרים יותר. בהינתן מצבים כאלו, שיפור השליטה השרירית סביב אזור מפרק הירך היא לא פחות מצורך חיוני שיוכל להקל על הכאבים ולשפר את איכות החיים של כל אותם מטופלים, וניתן להשיג זאת על ידי טיפולים מתקדמים כמו ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית. במאמר הבא, החלטנו להציג לכם מספר טיפולים מתקדמים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם בעיות ירך ולהסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת עליהם.

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית - קצת רקע

הניתוח בדרך כלל מתבצע כאשר המטופל שוכב על הגב, וחשוב להדגיש כי בניגוד לשיטות אחרות - כאן אין שום שימוש בשולחנות מתיחה. לאורך הניתוח עצמו, המומחה מסיר את הסחוס הפגוע, וזאת במטרה להחליף אותו במפרק מלאכותי. יש לציין כי שיטה זו נחשבת מוצלחת למדי, ולמעשה מדי שנה מעל 7,000 מטופלים מנותחים באמצעותה, זאת לצד אחוזי הצלחה חסרי תקדים שעומדים על כל כ-95% מסך המקרים.

למה דווקא גישה קדמית?

יש לא מעט יתרונות לניתוח בגישה קדמית על פני טיפולים מתקדמים אחרים. בתור התחלה, כדאי לדעת כי ניתוח בגישה קדמית יכול להוות פתרון אלטרנטיבי ונוח מאוד במקום ניתוח מסורתי יותר, שהוא ארוך וידוע בעיקר בזכות תהליך שיקום ארוך ומייגע. מלבד היותו תהליך מהיר יותר עם החלמה נוחה יותר, חשוב להדגיש כי אין כאן צורך בהגבלות מיוחדות. לצרוך העניין, כאשר נבצע את הניתוח בגישות אחרות או נעבור טיפולים מתקדמים אחרים יתכנו הגבלות מסוימות כמו הצלבת רגליים, שינה על הצד וכדומה. כאשר אנחנו מבצעים ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית המפרק נשאר יציב ללא שום צורך בהגבלות מיוחדות.

שיטות נוספות שכדאי להכיר

  • החלפת מפרק ירך בגישה אחורית - בשיטת ניתוח זו, המטופל שוכב על הצד, ואילו החתך מבוצע בחלק האחורי של עצם הירך. יש לציין כי במסגרת שיטה זו, יש צורך להפריד בין שרירים רבים. אולם, קיים חיסרון מאוד משמעותי והוא שגישה ניתוחית זו מביאה איתה מגבלות מסוימות בתנועת הירך לאורך שישה שבועות. כך לדוגמא, מטופלים יצטרכו לשבת על כיסא גבוה בלבד, ואף ייתכן כי יצטרכו להשתמש בכרית פישוק.
  • החלפת מפרק ירך בגישה קדמית צדדית - בהשוואה לגישה קדמית רגילה, בשיטה זו מתבצע חתך גדול יותר, שאורכו 14 ס"מ לפחות, אם כי לעיתים ייתכן כי יהיה צורך להרחיב אותו מעבר. דרך אותו חתך המנתח המומחה מגיע למפרק, והשרירים נתפרים לאחר שהניתוח מסתיים. גישה זו יכולה להיות שימושית בעיקר אם מדובר במקרים של ניתוחים חוזרים, בהם לא ניתן לבצע ניתוחים בגישות אחרות.
רוצה לצ'וטט?
 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים