חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

7 דרכים להפסיק את הנחירות

 

45% מהמבוגרים נוחרים מידי פעם. אם אתם לא נמנים ביניהם, אתם כנראה מכירים כמה מהם. זה אולי משעשע לפעמים, לצחוק על הדוד שנוחר בקולי קולות, אבל נחירות יכולות להיות עסק רציני

 

45% מהמבוגרים נוחרים מידי פעם. אם אתם לא נמנים ביניהם, אתם כנראה מכירים כמה מהם. זה אולי משעשע לפעמים, לצחוק על הדוד שנוחר בקולי קולות, אבל נחירות יכולות להיות עסק רציני.

ראשית, אדם שנוחר לעיתים קרובות מונע מבן או בת הזוג שלו שנת לילה טובה. בעיית נחירות יכולה להיות מטרד לא קטן עבור זוגות שחיים יחד, ולא רק הן. 75% מהנוחרים הכרוניים סובלים גם מדום נשימה בשינה. זה מצב שבו הנשימה פוסקת לרגעים ספורים, מצב שמעלה את הסיכון לפתח מחלות לב.

"רבים נוטים לחשוב שנחירות הן מטרד שולי, אך פעמים רבות הן עשויות להיות סימן לבעיות נשימה או הפרעות שינה נוספות", מסביר ד"ר סאלח נזאל, מומחה ריאות, המתמחה במחלות ריאה והפרעות שינה. הוא מוסיף, "יש כיום מגוון דרכים לסייע לאנשים לשפר את איכות השינה ולהפסיק את הנחירות, אך תחילה חשוב לוודא שאין הפרעות נוספות שדורשות טיפול".

אז במקום להעלים עין או להחסיר נשימה, נסו את הפתרונות הטבעיים והשינויים הבאים באורח החיים, שעשויים לעזור לכם להפסיק לנחור:

  1. שנו את תנוחת השינה - שכיבה על הגב גורמת לבסיס הלשון והחך הרך להתמוטט לדופן האחורית של הגרון, ולגרום לצליל רוטט במהלך השינה. שינה על הצד עשויה לעזור למנוע זאת. כרית גוף (כרית באורך מלא שתומכת בכל הגוף שלכם) מספקת תיקון קל", אומר ד"ר נזאל. "זה מאפשר לשמור על תנוחת השינה על הצד ולעשות הבדל משמעותי. הדבקת כדורי טניס לחלק האחורי של הפיג’מה יכולה גם למנוע את השינה על הגב, אומר ד"ר נזאל. "או שאפשר להגביה את המזרון, מה שעשוי לפתוח מעט את דרכי הנשימה ולמנוע נחירות. אם הנחירות נמשכות ללא קשר לתנוחת השינה, דום נשימה חסימתי בשינה יכול להיות הגורם לכך. במקרה זה, ד"ר נזאל ממליץ לבצע בדיקת נשימה במכון שינה מקצועי כמו "נשימה בריאה".
  2. לרדת במשקל - ירידה במשקל עוזרת לאנשים מסוימים אך לא לכולם. "גם אנשים רזים נוחרים", אומר ד"ר נזאל. אם עליתם במשקל והתחלתם לנחור, ולא נחרתם לפני שעליתם במשקל, ירידה במשקל עשויה לעזור. "אם מסת השומן סביב הצוואר גדלה, זה לוחץ את הקוטר הפנימי של הגרון, מה שגורם לו להתמוטט במהלך השינה ולגרום לנחירות", אומר ד"ר נזאל.
  3. הימנעו מאלכוהול - אלכוהול וחומרי הרגעה מפחיתים את הטונוס השרירים בחלק האחורי של הגרון, מה שמגדיל את הסיכוי שתנחרו. ד"ר נזאל: "שתיית אלכוהול ארבע עד חמש שעות לפני השינה מחמירה את הנחירות. גם אנשים שבדרך כלל לא נוחרים ינחרו לאחר שתיית אלכוהול.
  4. תרגלו היגיינת שינה טובה - הרגלי שינה רעים (הידועים גם בתור "היגיינת שינה") יכולים להיות בעלי השפעה דומה לזו של שתיית אלכוהול, אומר ד"ר נזאל. עבודה שעות ארוכות ללא מספיק שינה, למשל, פירושה שכאשר אתם סוף סוף מגיעים למיטה, אתם עייפים מדי. "אתם ישנים חזק ועמוק, והשרירים הופכים תקועים יותר, מה שיוצר נחירות", מסביר ד"ר נזאל. 
  1. פתחו את מעברי האף - אם הנחירות מתחילות באף שלכם, שמירה על מעברי האף פתוחים עשויה לעזור. זה מאפשר לאוויר לנוע לאט יותר. ד"ר נזאל. "דמיינו לעצמכם צינור גינה צר עם מים זורמים. ככל שהצינור צר יותר, המים זורמים מהר יותר. מעברי האף שלכם עובדים באופן דומה. אם האף שלכם סתום או הצטמצם בגלל הצטננות או חסימה אחרת, יש סיכוי גבוה יותר שהאוויר הנע במהירות יגרום לנחירות". נסו מקלחת חמה לפני השינה לפתיחת מעברי האף. האדים החמים יסייעו לכם בכך. לדברי ד"ר נזאל, גם תרסיס מי מלח עשוי לעזור או רצועות שמרימות את מעברי האף ופותחות אותם.
  2. החליפו את הכרית - אלרגנים בחדר השינה שלכם ובכרית שעליה אתם ישנים עשויים לתרום לנחירות. מתי ניקיתם לאחרונה אבק על מאוורר התקרה העילי? מתי החלפתם את הכריות? קרדיט האבק מצטברת בכריות ועלולה לגרום לתגובות אלרגיות שעלולות להוביל לנחירות. גם אם אתם נותנים לחיות מחמד לישון על המיטה שלכם, אתם מסתכנים בכך שאתם נושמים אלרגנים רבים. "אם אתם מרגישים בסדר במהלך היום אבל חסומים בלילה, ייתכן שהדברים האלה תורמים לנחירות שלכם", אומר ד"ר נזאל, ומוסיף: " היזהרו לפני שאתם מוציאים כסף על כריות מיוחדות שנועדו למנוע נחירות, הן עשויות לעבוד ולתקן את בעיות האף שלכם, אבל גם יכולות לגרום לכאבי צוואר."
  3. שמרו על רמת הלחות - שתו הרבה נוזלים. "הפרשות באף ובחך הרך הופכות דביקות יותר כאשר אתם מיובשים", אומר ד"ר נזאל. "זה יכול ליצור יותר נחירות."

 

ומה עושים כשכלום לא עוזר?

ד"ר נזאל מתמחה בהפרעות שינה ובעיות נשימה. במכון "נשימה בריאה" הוא מציע מגוון טיפולים ופתרונות לבעיית הנחירות. הוא מסביר: "אחד הפתרונות החדשניים שיש בימינו לנחירות הוא התקן דנטלי . זה התקן שמתאימים למטופלים באופן אישי אצלנו במכון. הוא נמצא יעיל מאוד לנחירות, ואף מסייע במקרים מסוימים של דום נשימה בשינה. למעשה, אנחנו הספק הבלעדי בכל אזור הצפון שמציע את התקן דנטלי בהתאמה אישית".

לסיום,

הבטחנו לכם 7, אבל קיבלתם 8 דרכים להפסיק את הנחירות, ואם הגעתם עד כאן, סימן שאתם או מי שישנים לצידכם נוחרים לא מעט. לתיאום פגישת ייעוץ במכון "נשימה בריאה"  חייגו 050-8252412.

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים